Fredagsbrev, arkiv

11 december 2020

En Åkerfeldtare eller en Anderssonare, det är frågan...

Kanal75 är en knepig historia. Ända sedan starten så har det varit vingligt och det har funnits en hel del att fundera kring. Urvallsprocesser vid anställningar är ett kapitel för sig. Ett praktexempel var ju när man fick in Stefan Hultman i produktionen. Det tog inte lång tid innan han raskt fick flyttas ut från “stora sändningen” till “lajven” och dess travnördande tittare. Det gick ju inte att ha en person som ifrågasatte och var tydlig i sina kommentarer när han såg ofräscha hästar ute på banan. Långt innan dess fick Rickard Hansson packa ihop efter att i media torgfört uppgifter som enligt Kanal75 inte skulle nämnas alls. Vid flytten från Solvalla till Värtahamnen så fick man hybris och började snabbt leka riktigt mediehus. Än idag så har jag svårt att se värdet i den överdådiga och svindyra grafik som man använder sig av i studiosändningarna. När startbilen i leksaksformat kommer rullande på golvet framför hästsko pulpeten så suckar jag tungt. Nyligen fick jag höra att förståsigpåarna på Kanal75 kastat ut Jari Åkerfeldt i kylan och meddelat att de inte längre önskar hans tjänster. Jag har mycket svårt att förstå det beslutet, det börjar bli riktigt snurrigt. Jag har naturligtvis massor av åsikter kring de pladdrare vi dagligen ser i Trav-TV men jag tänker hålla dem för mig själv ett tag då jag istället vill att du kära läsare hjälper mig att bedöma våra mikrofonpoeter. 

Jag har tänkt dela in dem i tre olika kategorier. Programledarpladdrare, tipspladdrare och till sist stallbackspladdrare. En del kommer finnas med i flera kategorier. Denna fredag inleder vi med stallbsckspladdrarna. Jag har valt ut de som vi oftast ser ute på landets stallbackar i jakt på barfotainfo och annat att pladdra kring. Naturligtvis kommer många att lägga sin röst på typ Matteus och Åsa då de syns oftast kanske, men tänk gärna till lite extra innan du svarar. Nästa fredag kommer resultatet och då skall vi gå vidare till “tips&värmnings pladdrare”.

Lägg din röst här!

Tack för att du är med och röstar. Tänkte faktiskt lämna er för den här gången och hoppas vi hörs här igen nästa fredag. Jag vill passa på och önska alla vänner en fin Luciahelg. Avslutar med en vinnare till helgens V75a från Bergsåker. Det ser ut som att vi kommer få 9 gånger glöggen på Lyx Håleryd i tredje avdelningen vilket innebär att man bara MÅSTE lasta in. Allra sist så vill jag även passa på att dela mitt bidrag till 2020 års Julsånger! Låten skrev jag till vårt band Quo Vadis för mer än 35 år sedan. Nu har jag dammat av den och lagt ny härligt juldoftande text på alstret. Varsågod och njut!

 


Visste du förresten att Stefan Löfven under sina tre första år som svetsare försökte svetsa med tomtebloss.

Så får det bli...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig