Fredagsbrev, arkiv

21 februari 2020

ATG, ett missfoster...

Vi kan väl börja veckans Fredagsbrev med att konstatera det faktum att ATG är ett uselt spelbolag, för er som ännu inte märkt det. Jag har precis som många andra under flera år spelat på sportevenemang. Det har oftast gjorts via de vanliga Maltaföretagen. Enkelt och hyggligt smidigt har det gått med bland annat UNIBET. Tyvärr så har jag dock ända sedan Stefan Lundborg plundrade Solvallas skattkista och bedrev Boliviansk företagsamhet ute på travbanan för att sedan dra med degen och istället kliva över till just UNIBET fått lite kräkkänning varje gång jag satt in en slant på spelkontot. Ett parasitbolag av rang som alltid ifrågasatts. När då ATG i panik efter avregleringen började leka sportgamer så kände jag att det kanske var läge att fortsätta mina lir på ATG istället. Så har det nu blivit och det går ganska hyggligt. ATGs spelsida är i och för sig ganska usel men är ju van vid vanliga atg.se så jag är härdad. Men nu till veckans idioti och fuffens från ATG (jag är medveten om att fler spelbolag agerar på samma pissiga sätt men trodde i min enfald att ATG skulle stå för lite mer trovärdighet och kvalité). I torsdags var det dags för 34 km, fristil herrar, i Meråker-Storlien. Ett tufft lopp över de blåsiga vidderna. Jag hade fått in att Jean Marc Gaillard hade lite smygform och detta ihop med att han passar bra på fristil över längre distanser gjorde att jag puffade in en femtiolapp på att han skulle bli top 6. Loppet rullar igång och det visade sig bli en match mellan radonskadad ryss och brunostsmackande norrbagge. Eftersom fältet blir så utspritt på dessa längre lopp så var det svårt att hitta Gaillard någonstans. Väl i mål var det fortfarande oklart om han lyckats bli top 6 eller inte. Efter en liteh stund klarnade det. Jean Marc Galliard klev över huvud taget aldrig i pjäxorna! När loppet gick satt han med en vintoddy i näven och Lyssnade på Smalare än Thord på hotellets After Ski! Det blir ju liksom lite knepigt att få in liret då. När jag sedan går in på atg.se så ser jag att mitt spel på Galliard är "FÖRLORAT"! Han är alltså struken långt före start men ändå hävdar ATG att jag varit med och hejat med min virtuella spelbong i näven...

Föga förhoppningsfull så ringer jag genast ATGs kundtjänst där jag vis av erfarenhet vet att det sitter finniga tonåringar med Joltcolaburkar spridda omkring sig över skrivborden. Jag kommer fram ganska snabbt och får prata med en "Henrik". Inom loppet av 13 sekunder så klargör han för mig att "-det är ATGs spelvillkor för sportspel". Jag försökte jämföra med att de som lastade in på Readly Express till Elitloppet skulle få stå med lång näsa samtidigt som Björn kör upp mot E-läktaren FÖRE loppet och tackas av innan han lämnar banan som struken. Jag hör hur "Henrik" snurrar lite förstrött på sin kontorsstol när han igen rapar samma rader från sin "manual". Bara att tacka för samtalet och bita ihop så emaljen knakar...

Vi kan alltså konstatera följande. ATG erbjder spel på objekt som INTE deltar och sedan har de mage att behålla pengarna och hävda att ditt spel varit med! Tillläggas skall att eventuella strykningar sker "manuellt" på ATG när de får in information från tävlingsarrangörerna! Alltså manuellt! Det hänger då på att "Henrik" insstagrammat färdigt, inte blivit sittande på toaletten eller helt enkelt bara sitter och stirrar ut över Solvallas nedsläckta bana, drömmande bort till kvällens fest på KTH...



Är så irriterad nu att jag blir tvungen att packa ihop för den här gången. I helgen är det sista deltävlingen i årets Mello, en årgång som nog får anses som den svagaste på många år. Lira Frida Öhrn till "andra chansen", men undvik ATG. Till V75an är det klart igen. Förra veckans vinnare satt ju som gjuten betong och vi stormar vidare. I femte avdelningen nere på Axevalla så är No Regrets Trot stenandes! Dunka hårt. Må gott så hörs vi igen nästa fredag.

Visste du förresten att Stefan Löfven ända tills miltärtjänstgöringen trodde att en buktalare var ett annat ord för att fisa.

Så får det bli...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig