Fredagsbrev, arkiv

16 juni 2017

Legolas skulle slå bakut.....

När ATG hade 7 miljoner i omsättning på dagens dubbel kontrade legolas.bet med en pott på 4 051:- Är detta ett fiasko? I min lilla värld så är detta ett fundamentalt magplask. Har du provat legolas.bet? Jag har gett dem en chans men har mycket svårt att se hur detta vingliga och amatörmässiga projekt skall överleva 2017. Vad är det för klåpare som Rune Andersson jobbat med? Om vi börjar med upplägget av hemsidan. Rörigt och oinspirerande är bara förnamnet.

  • Att registrera sig var knepigare än att köpa en Ryan Air biljett.
  • Sätta in pengar fungerade ungefär på samma sätt som när man skall föra över valuta mellan ett ukrainskt investmentbolag och en indisk fondförvaltare utan fast adress.
  • OK, pengarna är inne. Nu skall vi spela. Var finns startlistorna? Vilka spelformer erbjuds? Det kan stå “W-Romme” på flera olika flikar, är det olika lopp? I sådana fall VILKA lopp? Omöjligt att utröna. Något med 76 och 54 skall väl vara systemspel, jag är inte säker men det verkar så.
  • När jag till sist lyckats navigera mellan travprogrammet i pdf-format, ATG:s hemsida och legolas.bet:s dito så är till slut systemet inlämnat.
  • Nu vill jag se mitt system och letar febrilt i diverse rullgardinsmenyer och länkar och hittar till slut “spelhistorik”. När jag väl klickar där så finner jag INTE mitt system, istället ligger en radda av olika “singelspel”. Inga hästnummer eller så utan det blir att kolla namn, hoppa över till pdf-startlistorna och leta och sedan skriva ner allt på en lapp! Galet uselt…
  • Eftersom jag vann en slant så ville jag prova att “ta ut” MINA pengar men det var ungefär som att försöka få en travtränare att beskriva fördelen med en jänkarvagn, i princip omöjligt således. Efter ett ohyggligt klickande och förbockande så skall uttaget i alla fall ha skett. Legolas.bet meddelar dock att det kan ta nästan EN VECKA! innan pengarna kommit in på kontot. Nu har tio dagar förflutit och inte en krona har dykt upp på mitt Swedbankkonto.
När man tittar på omsättningen på legolas.bet:s hemsida så måste detta vara ett monumentalt fiasko. Hela idén med legolas.bet stöttar jag till hundra procent, ATG har agerat som ett gäng från Glada Hudik med thinnertrasor i fickorna så en konkurrent, som dessutom vill ge tillbaka till SPORTEN är efterlängtad men då måste det finnas en attraktiv produkt att erbjuda. Härmed erbjuder jag mina tjänster OMEDELBART om man vill få legolas.bet att lyfta. Bara att du hör av dig Rune…

I onsdags var det “vanlig” V86:a på Vaggeryd. I fjärde avdelningen tog Thomas Malmqvist ut Sucre efter mer än ett års frånvaro från travbanan. För mig är det fullständigt obegripligt att man då låter en kraftigt bakhalt Sucre göra sin comeback! När jag hörde med Goop så sa han att han hört med skötaren efter provstarten och där var det tummen upp...


“Succékuskar” och dussindrivers. Det är en hårfin linje mellan dessa epitet. Per Linderoth har skrapat ihop 2 segrar på ungefär 30 körda lopp, Johan Wiman dubbelt så många segrar på samma antal körda. Det är föga förvånande Linderoth som kallas “succékusk”. Att Per dessutom kört betydligt bättre hästar en de som Wiman fått chansen bakom kan vi lämna därhän, media väljer alltid själva vilket som är “sanningen”…

Göteborg har en budget på c:a 30 miljarder. SD vill att man satsar 8, 8 miljoner på trygghetslarm till de äldre. Göteborg säger nej och satsar istället bland annat på ett vattenspel och en kamelfarm…

Läste i Tarzans krönika att Håkan Wallner nu skall bli invald i travets “Hall Of Fame”. Jag vet en till som kommer bli invald och det gläder mig ENORMT! Det är du så värd…

Det är ruggigt vad tiden går, Midsommar nästa helg och ändå känns det som att sommaren inte dykt upp ännu. Förra helgen nere i Paris var en höjdare där vi hade 31+ och strålande sol. Det enda positiva med att sommaren rasslar på är att vi sedan närmar oss vår kanonhelg i Berlin! När hösten övergår i mörk vinter hemma så drar vi till Berlin en helg där vi äter tyska wurstar, dricker tysk skummande pilsner och sedan far ut till Mariendorfs travtävlingar där vi vinner tillbaka hela resepengen. Vill du läsa mer om vår resa eller vill göra en intresseanmälan så kan du klicka här. Förra helgen så satt ju vinnaren klockrent och till kommande V75:a uppe i Boden så är det märkligt att stenklara Mellby Dealer verkar ge hela 9 gånger degen! Det är bara att skyffla in det du har. Med detta så hoppas jag att du får en fin helg. Nästa gång vi hörs så är det Midsommarafton!

Visste du förresten att SD ökar mest bland de utlandsfödda i Sverige.

Så får det bli…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig