Fredagsbrev, arkiv

06 juni 2014

Ja må jag leva!

rosen

Japp, det är ju inte bara Björn Borg som fyller år idag, även er trogna Stallchef gör detsamma! Det tog många år innan jag avslöjade min mammas lögn kring alla flaggor på bussar och flaggstänger på min födelsedag. Under många år lurade mamma i mig att hon var uppe tidigt på morgonen och satte upp flaggor överallt för min födelsedag. Fräck morsa, det där. Å andra sidan gjorde jag själv en ganska snygg luring mot mina föräldrar den 6:e juni 1973. Det var skolavslutning vid Sundbybergsskolan och mamma var hemma på Vattugatan och fixade kalaset för mig medan pappa jobbade klart på sin skrotfirma. Det var farfar som då var med på avslutningen tillsammans mig och när vi sjungit klart på skolgårdens kulle så var det dags för mig att dra igång bluffen. Jag sa till min farfar att jag blivit lovad att ta hål i örat som födelsedagspresent av mamma och pappa. Eftersom de nu inte var på plats så skulle alltså farfar få gå med som “målsman”. Efter viss tveksamhet från farfar så klev vi en liten stund senare in hos Guldsmed Nyström på Tulegatan i Sundbyberg. 50:- senare var jag nu bestyckad med en fin liten “läkring” som jag skulle tvätta med tvål och vatten och snurra på den kommande veckan. Nöjd och belåten klev jag in i lägenheten på Vattugatan med farfar i släptåg. Mamma och pappa mötte upp och gav mig en kram. Det tog inte lång stund innan de fick syn på min ring i örat och innan själva födelsekalaset kunde ta vid så fick både jag och farfar en ordentlig utskällning  av pappa…

soren

Missa inte chansen att lägga bud på en unik bok!

Sommaren rullar nu igång i rask takt och det är “bara” två månader kvar tills det bär av till Tallinn på Travweekend. Vill du hänga med så finns det några platser kvar, du finner mer info om resan här. En annan resa är turen till Gotland. På måndag skall Mellby Agent ut i ett montélopp och det är med spänning jag åker ner dit på söndag. Snart smäller det där nere, pass upp. Förra tävlingsdagen nere på Skrubbs visade Eva Lundahl upp hysterisk form när hon tog en trippelseger samt även tre andraplatser! Hon blev även trea med en pålle. Detta tror jag blir svårslaget på Gotland även om Kim Eriksson åker båt fram och tillbaka över havet oavbrutet tills pensionen…

Nej, det får räcka för idag. Måste ut och förbereda den ekologiska rostbiffen som skall grillas i lokomotivgrill under eftermiddagen. Ha nu en fin helg så hörs vi igen nästa fredag. Innan jag går in på helgens tunga lir så vill jag be dig om en tjänst. Om du nu funderat på att buda ut någon dyr och fin present till mig så har jag en bättre idé. Ingen kring kretsen kring Timoko fick för sig att slänga in en slant till Tommy Hannés minnesfond och det kan väl vara dem förlåtet men vi hade väl ändå hoppats på att nå målet 100 000:- tills Elitloppshelgen?! Strunta i den fina presenten till mig, gör så här i stället:

SMS:a    BESEGRA 8973    till    72988    för att skänka 50 kr till insamlingen. Om du skriver in ditt namn efter insamlingens id-nummer kommer det att synas på gåvan. Annars blir din gåva presenterad som anonym. Alltså, besegra (mellanslag) 8973 (mellanslag) dittnamn till nummer 72988.

tommyhanne

Nu till vinnaren. Förra helgen så blev Karlstedts pålle alldeles för pigg bakom bilen och hoppade bort sig direkt. Annars hade de garanterat plockat storfavoriten på ledningen och vunnit lätt. Nu är det Östersund som står som värd och där har jag fått info på en av de klaraste vinnarna i år. I andra avdelningen så fick Elit Sjöhammar ett perfekt utgångsläge på idealdistans och jag tror att vi kan få 5 gånger negerbollen. Lasta in! Må gott.

Visste du förresten att flatsmällorna Mian Lodalen & Matilda Tudor har skrivit mästerverket “Liten handbok i konsten att bli lesbisk”. Missa inte denna fantastiska bok. Här får vi inblick i feminismens allra djupaste väsen. “-Tänk om alla kvinnor kan finna sin inre flata? Då skulle bara en galning fortsätta att leva med män i ett ojämnställt samhälle”.
Köp boken
här!

Så får det bli…

1 kommentar:

  1. Ja fast oddset på Joker Stursk i avd.1 är 17 ggr chokladbollen :-)

    SvaraRadera

Om mig