Fredagsbrev, arkiv

02 september 2011

Jägersro v/s Phuket 0-1.

Det är fredag och temperaturen ligger på dryga 32+. Här nere på Phuket har Seniorerna precis landat och vi har transporterat dem till sina rum på “Kata Palm Resort. Det är ett glatt gäng och jag tror nog att även denna grupp kommer att få 2 härliga veckor under vårt beskydd. En av våra gäster reste med för andra gången och blev naturligtvis väl bemött av hotellet.

Ñ

Vår resenär, Gert Lennartsson blev väl mottagen…

Hemma vankas det Trav Derby och Jorma får stå vid staketet. Inte verkar det vara någon högre klass på årets startfält och jag kan tänka mig att en viss Hultman sitter med knutna nävar i fickorna på söndag när han på tv får se en halvknackig Nurmos-häst ramla undan till seger.

Hemma i Sverige kan man läsa om de brutala väktarna som slår folket. Det här är inget nytt och beror på 2 enkla orsaker. För det första så är “väktarna” oftast i åldern, snorungar och sedan är det ganska ofta “blattar”, som de själv kallar sig. Här snackar vi gangsterungdomar från förorten som nu får chansen att “visa upp sig”. De slår först och tänker sedan, och när de tänker så händer ändå inget. Jag brukar ganska ofta handla vid Coop Bromma och där har nu ett gäng “hårdhudade” Lapp-Lisor börjat härja. Det är inga vanliga “Lisor” vi snackar om utan här är det batongklädda väktare från “yttre förorten” som håller “trafikbuset” på plats. Deras handfängsel skramlar skrämmande då de jagar fram och slänger dit en fyrahundrings bot på vindrutan till en bil vars  tvåbarns mamma inte hunnit ut innan P-skivan “gått ut”. Nyligen “lappades” en bil av en “blatte” ivrigt påhejad av sina kollegor som kom fram och mötte varandra med en äkta “gangsterhälsning”! Så att en och annan blir nedslagen av ett gäng underbegåvade “väktare” är inget att förvånas över.

Ñ

“Cool” väktare “gör sitt jobb”. Polarna ler…

Nej, dags att kliva i uniformen, Seniorerna väntar. Ni får ha en trevlig helg där hemma och avnjuta Derbyt. Själv skall jag försöka hinna in på 2Gether Bar där de sänder ATG-Live. V-75 på Jägersro och jag säger bara Yason Boko i sista avdelningen. Ni får 9 gånger!

Så får det bli…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig